Profil korisnika

Dobro je znati

O voditelju

Poštovani čitatelji,

u ovoj rubrici objavljujemo aktualne tekstove koji se osvrću na svakodnevne osigurateljne dogadjaje, nastojeći kroz kritički stav utjecati na stvaranje osigurateljnog javnog mišljenja, te objašnjenja i odgovore na pitanja naših čitatelja.
Naravno da nije moguće odgvoriti na sve upite koje dobijemo, već ćemo odgovarati na pitanja koje su načelno zanimljiva širem krugu zainteresiranih. Stoga nam se pridružite, pitajte, javljajte, sugerirajte, a za jednostavnija pitanja preporučamo Vam korištenje našeg foruma.

Voditelj rubrike: Prof.dr.sc. Marijan Ćurković

za članove

Potres: neodržavani dimnjaci i krovovi – tko odgovara za štete na oštećenim vozilima

 

Neki naši čitatelji, inače zastupnici i posrednici u osiguranju, predložili su da „nešto napišemo“ o temi odgovornosti za štete koje su doduše nastale u potresu, ali „mnoge štete na vozilima, koja su bila uredno parkirana ispred zgrada oštećenih u potresu, oštećena su zbog pada dimnjaka i materijala...

za članove

Posljedice neplaćanja premije kod ugovora o osiguranju života

 

Nekoliko naših čitatelja, koji imaju osiguranje života kod različitih osiguratelja, zabrinuti za svoj ugovor o osiguranju života, pitaju što će biti s tim ugovorima, u situaciji kad ne mogu plaćati premiju, jer su ostali bez posla. Hoće li osiguratelji raskinuti ugovor zbog neplaćanja premije? Mogu li ugovaratelji osiguranja raskinuti ugovor, a da ipak ne izgube prava iz ugovora? Mogu li osiguratelji nešto učiniti da se ugovor ne raskida zbog plaćanja premije? Na ta pitanja pokušat ćemo dati odgovor u ovom napisu.

za članove

Putnici koji plate voznu kartu i stradaju u autobusu nemaju pravo na naknadu štete pretrpljene u nezgodi koju uzrokuje vozač autobusa!?

 

Jedan naš čitatelj nam je poslao pismo u kojemu se pita: ima li putnik u autobusu koji je stradao u prometnoj nezgodi autobusa pravo na naknadu štete po obveznom osiguranju autobusa? U prilogu nam šalje i dopis osiguratelja X (podaci, kao i broj štete poznati Uredništvu) koji glasi: “ Poštovani, mož...

za članove

Smanjenje rizika zbog covida 19 – smanjenje premije za kasko osiguranje vozila

 

"Automobil mi je nužno potreban zbog prirode posla kojim se bavim. Godišnje sam prolazio prosječno 40 tisuća kilometara. Krajem prošle godine zamijenio sam auto i kupio sam novi automobil, registrirao ga i osigurao kasko osiguranje. No, zbog ove nesretne situacije auto već dva mjeseca ne vozim, sto...

za članove

Osigurateljna pismenost vozača

 

O financijskoj pismenosti građana u posljednjih par godina puno se pisalo i, ako je vjerovati izvješćima, puno je uloženo truda da se građani upoznaju s osnovama osiguranja, koje zasigurno ulazi u financijsku pismenost. Namjera sasvim plemenita i svrhovita. Posjećivale su se škole, razgovaralo s dje...

za članove

Je li provalna krađa u stan oštećen u potresu – potresni rizik

 

Imamo slučaj osiguranja kućanstva, koje nije uključilo i rizik potresa. Dogodilo se da je u osigurani stan izvršena provala, u vrijeme kad su stanari zbog oštećenja napustili stan, jer oštećeni stan nije siguran za stanovanje.

za članove

Barem jedna korist od korona virusa i potresa – detaljnije čitanje uvjeta osiguranja

 

„Nije svako zlo za zlo“, stara je poslovica koja ne gubi svoju aktualnost ni u ovoj izvanrednoj situaciji u kojoj su se ugovaratelji osiguranja/osiguranici našli. Mnogi osiguranici ovih dana pozorno čitaju zaboravljene i negdje zabačene uvjete osiguranja, tražeći u njima odgovore na pitanja koja ih ...

za članove

Korona virus i plaćanje premijskog obroka

 

Bilo bi normalno i po ugled osiguratelja općenito da osiguratelji u ovoj situaciji ne posežu za opomenom i plaćanjem obroka premije, već da iziđu u susret osiguranicima i olakšaju im prebroditi poteškoće slijedeći opći trend solidarnosti s ugroženim osobama. Možda bi bilo zgodno da se o tom problemu oglase i stručne udruge osiguratelja u Hrvatskoj, Hrvatski ured za osiguranje i/ili Udruženje osiguratelja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori

za članove

Smjernice i preporuke Hanfa-e o postupanju po čl.12. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu. Je li Hanfa išla ultra legem?

 

HANFA je donijela 23. siječnja 2020.g. Smjernice i Preporuke za postupanje po članku 12. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu prilikom rješavanja odštetnih zahtjeva za naknadu štete na vozilu. Više čitatelja nam je postavilo pitanje da li je HANFA ovim aktom išla ultra legem i što je zapravo htjela riješiti jednim ovakvim aktom.

za članove

Sinkopa osiguranika ne oslobađa osiguratelja odgovornosti za štetu

 

Nedavno smo imali slučaj prometne nesreće koja se dogodila u Z.,: vozač izlijeće s kolnika i vozilom udara u nekoliko parkiranih vozila i oštećuje ih. U prijavi svom osiguratelju pravda se da mu je prije nezgode pozlilo i da je izgubio svijest i da se ničega ne sjeća. Radi li se o famoznoj sinkopi? Postoji li odgovornost (njegova i) njegovog osiguratelja za štetu koju su pretrpjeli vlasnici uredno parkiranih motornih vozila, koja su bila u stanju mirovanja, bezopasna za svoju okolinu?

za članove

Višestruko osiguranje

 

U praksi se ponekad dogodi da se oko istog slučaja „vrzma“ više osiguratelja. Ta situacija može komplicirati odnose koji postoje između osiguranika/ugovaratelja osiguranja i tih osiguratelja. Tako su u osigurateljnom pravu poznati slučajevi ugovora o osiguranju sklopljenih kod više osiguratelja, koj...

za članove

Puzajuće poskupljenje obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti

 

Nekoliko naših čitatelja pitalo nas je da li je premija obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti u ovoj godini povećana, jer „...prošle godine sam platila za moj mali auto kod osiguratelja X premiju od 920 kn (s bonusom od 50%!) u kojoj je bila i premija za uključenu autonezgodu. Kad sam doš...

Stariji članci >
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako je vaš poslodavac organizirao poslovanje u korona krizi?



Osiguranje Forum

Posjeti forum

SasaPeric | 12.12.2019. 10:07:50
Prometna nesreća u Sloveniji
mikanilly | 6.11.2019. 09:58:17
Compre sua carteira de motorista, passaporte, carteira de identidade (benjack20008@gmail.com)
mikanilly | 6.11.2019. 10:00:10
KAUFEN SIE HOHE QUALITÄTS-FÄLSCHUNGSWÄHRUNGEN MIT (WHATSAPP +16124703458)
rbrletic | 12.4.2019. 12:58:49
OSIGURANJE OD POSLJEDICE NESRETNOG SLUČAJA