Profil korisnika

Dobro je znati

O voditelju

Poštovani čitatelji,

u ovoj rubrici objavljujemo aktualne tekstove koji se osvrću na svakodnevne osigurateljne dogadjaje, nastojeći kroz kritički stav utjecati na stvaranje osigurateljnog javnog mišljenja, te objašnjenja i odgovore na pitanja naših čitatelja.
Naravno da nije moguće odgvoriti na sve upite koje dobijemo, već ćemo odgovarati na pitanja koje su načelno zanimljiva širem krugu zainteresiranih. Stoga nam se pridružite, pitajte, javljajte, sugerirajte, a za jednostavnija pitanja preporučamo Vam korištenje našeg foruma.

Voditelj rubrike: Prof.dr.sc. Marijan Ćurković

POVEĆANJE GRANICE REGRESNOG DUGA

 

Zakon o osiguranju i uvjeti osiguranja daju osigurateljima, u nekim slučajevima, pravo na regres prema njihovom osiguraniku iznosa što su ga, s naslova naknade štete, po njihovoj polici osiguranja ud automobilske odgovornosti, isplatili oštećenoj trećoj osobi. U praksi, iako postoji više temelja reg...

DEREGULACIJA TRŽIŠTA - TKO ŠTITI INTERESE VOZAČA?

 

U okviru priprema za pridruživanje ili ulaza u Europsku zajednicu - tako se barem tvrdi - Vlada je od svoga tijela za kontrolu poslovanja društava za osiguranje zatražila provođenje deregulacije premija osiguranja autoodgovornosti (koje je, znamo, obvezno). Naravno, u ovome nam je uzor situacija u z...

NAKNADA IZGUBLJENOG UZDRŽAVANJA

 

Štetnik oštećenome mora naknaditi cjelokupnu štetu koju mu je nanio. Situacija oštećenoga prije i poslije nesretnog slučaja morala bi biti približno ista. To vrijedi i kod izgubljene zarade odnosno kod izgubljenog uzdržavanja. O gubitku uzdržavanja radi se kad je uzdržavatelj smrtno stradao, a osobe...

LANČANI SUDAR ZBOG POLEDICE - ODGOVORNOST PODUZEĆA ZA CESTE

 

O odgovornosti poduzeća zaduženog za održavanje prometnica pisali smo u nekoliko zadnjih brojeva ovoga lista. Kako je uočeno zanimanje čitatelja za obrađene slučajeve, što znači da su oni u svakodnevnom životu česta pojava, donosimo i primjer odgovornosti poduzeća za održavanje cesta za štetu koja n...

VODA NA CESTI - ODGOVORNOST PODUZEĆA ZA CESTE

 

U ovim kišnim jesensko-zimskim danima vozačima predstavljaju problem kliske i mokre prometnice. Mnogobrojne su nezgode uzrokovane stanjem ceste, iako službena (policijska) statistika to ne priznaje. Kako je s odgovornošću za štete koje vozači pretrpe u takvim nezgodama? Iskustvo pokazuje da se do na...

PRIJAVITE SUCU NAŠEG OSIGURANIKA

 

U ovoj rubrici smo višestruko upozoravali naše čitatelje - vozače na posljedice egzistiranja "slobodnog tržišta" i djelovanje više osiguranika. Konkurencija u pravilu donosi dobrobit potrošačima. No, ta se konstatacija odnosi na sređeno i kontrolirano tržište u kojemu djeluje institut zaštite potroš...

KAMEN NA CESTI - UŽE OKO VRATA NASTRADALIH

 

Na našim cestama svakodnevna je pojava odron kamenja uzrokovan kojekakvim atmosferskim (ne)prilikama, kao što su kiša, vjetar, kretanje domaćih i divljih životinja. No, dok se s takvim pojavama vozači donekle i mogu nositi (odgovornost poduzeća koje je obvezno održavati prometnicu), kamen na cesti k...

ZAŠTO PREVARITI OSIGURATELJA?

 

Prevara osiguratelja nije novi problem. On postoji otkad osiguratelji na tržištu prodaju police osiguranja. Ona postoji u svim vrstama osiguranja i u svim zemljama koje imaju tržište osiguranja. Međutim, s vremenom, prevara se pretvorila u kriminal, često puta i organiziran. A upravo je kriminal fak...

URIN - DOKAZ ALKOHOLIZIRANOSTI VOZAČA

 

Gotovo sva pravila (uvjeti) osiguranja svih osiguravajućih društava u svim vrstama osiguranja predviđaju gubitak na naknadu iz osiguranja, ako je do štete došlo zbog djelovanja alkohola, određujući i koja je granica dozvoljenosti alkohola kod osiguranika. Naravno, najčešće su upravo prometne nezgode...

TKO JE KRIV ZA PORAST PROMETNIH NEZGODA

 

Prema službenim pokazateljima Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, koji se odnose na prvih osam mjeseci ove godine, broj prometnih nesreća, a time i broj predmeta i odšteta kod osiguravajućih društava, u znatnom je porastu u usporedbi s prvih osam mjeseci 1999. g. Naravno, porastu bro...

VELIKI POTEZ NA HRVATSKI NAČIN

 

U osigurateljnoj djelatnosti u Europi je na djelu već nekoliko godina fenomen koncentracije osiguratelja. Prema službenim podacima Europske zajednice godine 1999. bilo je u zemljama članicama Zajednice 45 tzv. velikih poteza akvizicije i koncentracije osiguratelja. Posljedica koncentracije jeste nas...

KAD STABLO PADNE NA GLAVU PUTNIKA ...

 

Nije rijedak slučaj padanje stabala na vozilo i nanošenje štete vozilu. Vlasnici oštećenih vozila na čudu su od koga naplatiti takvu štetu. Odlučujuće su činjenice da li je vozilo bilo u stanju mirovanja ili u pokretu, da li je stablo bilo zeleno ili suho, da li je uz prometnicu ili dalje od nje itd...

< Noviji članciStariji članci >
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?