Hanfa je prošlog petka donijela Pravilnik o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu. Već kroz koji tjedan ništa neće biti kao posljednjih nekoliko desetljeća – kad je riječ o osnovnom auto osiguranju.
Hrvatska se tako nakon niza godina svrstava među one države EU koje imaju maksimalno prilagođene propise koji određuju obavezno auto osiguranje s najvišim standardima EU regulative.
- Ovo je iznimno značajno, jer napokon su ODREĐENA „PRAVILA IGRE“. Ni novi Zakon o obaveznom auto osiguranjima koji je stupio na snagu početkom ove godine nije natjerao hrvatska osiguravajuća društva da ga se pridržavaju. Sad su pravila određena iznimno precizno, a oni koji ih se neće pridržavati imati će ogromnih financijskih i poslovnih posljedica, rekao nam je Antonio Đureta iz udruge HUAS.
Ovaj Pravilnik se odnosi na osiguravatelje (ne na oštećenike ili servise) i predstavlja dodatnu obvezu i “problem” osiguravateljima. Pravila postupanja osiguratelja su sada jasnija, transparentnija i nadamo se da će donijeti konkretnu promjenu za vlasnike vozila pa zatim za sve Vas koji i popravljate ta vozila. Radi se o tome da je regulator propisao što se smije, a što ne smije. Do sada nije ništa bilo propisano i sve je ovisilo o volji samih osiguravatelja. Sad se priča mijenja. U narednom periodu bit će puno nejasnoća, ali to je tako kad se propišu pravila igre.
Teško je sažeti sve promjene i procedure koje moraju poštivati osiguravatelji, ali Đureta izdvaja nekoliko promjena koje su bitne za servise:
1. Europsko izvješće – regulator mu sada daje značaj i svrhu, naime isti postaje glavni temelj za utvrđivanje pravne odgovornosti za štetu. Dakle, oštećenik je dužan predati samo europsko izvješće. Policijski zapisnik osiguravatelj pribavlja sam i ne može uvjetovati rješavanje odštetnog zahtjeva na način da mu je oštećenik to dužan dostaviti.
2. Osiguratelj je dužan uzeti u obzir dostavljeni nalaz i mišljenje neovisnog vještaka i ponudu ili račun za popravak štete ovlaštenog pružatelja usluga, kojeg je oštećena osoba osobno izabrala te obrazložiti eventualno ne prihvaćanje istog nalaza i mišljenja odnosno ponude/računa popravka u odgovarajućem dijelu ili u cijelosti – sad je Vaš račun i nalaz i mišljenje nešto što osiguratelj ne može nikako ignorirati...
3. Osiguratelj – ne smije uvjetovati rješavanje odštetnog zahtjeva odnosno isplatu naknade štete ili nespornog dijela naknade štete, primjerice, sklapanjem nagodbe i/ili popravkom vozila kod određene servisne radionice, niti upućivati na navedeno kao da je to najbolji ili jedini način rješavanja odštetnog zahtjeva te da je nužno prihvatiti ponuđeni iznos kao končan iznos. – nema nagodbe samo tako i nema usmjeravanje popravka vozila
4. Suglasnost/punomoć – Ovlaštenje koje potpisuju oštećenici vama dobiva značaj i osiguranja mogu komunicirati samo sa servisom nakon takve punomoći
5. Informiranje oštećenika – nakon prijave štete osiguravatelji će odmah morati poslati obrazac sa osnovnim pravima oštećenika…
- Osiguranja će morati tražiti policijski izvještaj, a ne oštećenici, nikakve dodatne odštetne izvještaje ne smiju zahtijevati – svetinja je europsko izvješće o šteti, ne smiju vam nametati gdje ćete auto popravljati, u svakom trenutku Vam moraju pokazivati u kojem je statusu vaša šteta, servisna radionica može odraditi za vas cijeli posao odštetnog zahtjeva i vraćanja u prvobitno stanje – od procjene štete, preko zastupanja do samog popravka karamboliranog auta…, zaključuje Đureta uz poruku kako je za njega ovo vijest godine.