Profil korisnika

Ažurirana direktiva o osiguranju motornih vozila štiti žrtve nesreće čak i ako osiguravatelj bankrotira

Iva Badanjak, Jutarnji list - 23.10.2021.

Europski parlament usvojio je nova pravila kojima želi povećati zaštitu žrtava prometnih nesreća.

Konkretno, ažuriranim pravilima o osiguranju motornih vozila cilj je osigurati bolju zaštitu i jednak tretman građana diljem Europske unija kada se dogode nezgode i kada osiguravaju svoja vozila.

Zakonodavstvo štiti žrtve nesreća bez obzira na to dogodi li se prometna cestovna nesreća u njihovoj zemlji prebivališta ili drugdje u EU.

Ažurirana pravila, usvojena sa 689 glasova 'za', 3 'protiv' i 4 'suzdržana', trebala bi pomoći zatvoriti rupe u aktualnoj Direktivi o osiguranju motornih vozila i poboljšati je.

"Danas je dobar dan za sve korisnike vozila u Europi i za sve koji se nažalost ozlijede u nesreći", izjavila je izvjestiteljica Dita Charanzová (Renew Europe) nakon donošenja rezolucije, "Ako vaše osiguravajuće društvo bankrotira, bit ćete zaštićeni. Usklađene izjave o povijesti zahtjeva više neće značiti isprike za diskriminaciju dobrih vozača u EU. Također smo zaštitili korištenje e-bicikala, potvrđujući da ona ne zahtijevaju europsko osiguranje. I okončali smo neizvjesnost oko europskog motosporta, koji može nastaviti utrke bez nemogućih uvjeta osiguranja."

Zastupnici Parlamenta usuglasili su se oko odluke da osobe koje su doživjele prometnu nesreću dobiju odštetu čak i ako osiguravajuće društvo ode u stečaj, a usklađivanje "izjave o povijesti potraživanja" spriječit će diskriminaciju kada se osiguranik preseli iz jedne države članice EU-a u drugu.

Ažurirana pravila će također europskim građanima omogućiti da lakše uspoređuju cijene, tarife i pokriće koje nude različiti davatelji osiguranja zahvaljujući novim, besplatnim i neovisnim alatima za usporedbu cijena.

Kako bi se osigurala jednaka minimalna razina zaštite za žrtve, revidirani tekst usklađuje obvezne minimalne iznose pokrića u cijeloj EU, ne dovodeći u pitanje bilo kakva veća jamstva koja države članice mogu propisati.

Konkretno, za osobne ozljede to iznosi 6 450 000 eura po nesreći, bez obzira na broj ozlijeđenih osoba, ili 1 300 000 eura po oštećenoj osobi; a za materijalnu štetu 1 300 000 eura po nesreći, neovisno o broju ozlijeđenih.

Kako bi se izbjegla prekomjerna regulacija, izmijenjena pravila isključuju vozila koja idu sporije od 14 km/h (kao što su vrtni traktori i skuteri za teško pokretne osobe) i električne bicikle iz obveza osiguranja. Iz direktive su isključena i vozila namijenjena isključivo motosportu.

Zakon sada treba službeno usvojiti Vijeće i objaviti ga u službenom listu EU-a. Države članice tada će imati rok od dvije godine da prenesu izmijenjenu direktivu u nacionalno zakonodavstvo.

Kako bi ceste diljem EU bile sigurnije, Parlament također raspravlja o uvođenju zajedničkih pravila za automatizirana (samoupravljajuća) vozila.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?