Nakon Covid lockdowna tijekom godine, broj šteta po osnovu osiguranja motornih vozila koje su likvidirala britanska osiguravajuća društva u 2020. godini pao je za 19%, pokazuju podaci Udruga britanskih osiguravatelja (ABI). Ukupne isplaćene štete također su pale, ali po znatno nižoj stopi od 6%.
Tijekom 2020. prosječna isplata za osobne ozljede porasla je 13% u odnosu na prethodnu godinu na 12.100 funti. U istom je razdoblju prosječna cijena kasko osiguranja ostala na najnižoj razini u zadnje četiri godine. Tijekom pandemije osiguravatelji motornih vozila pružali su dodatnu podršku i pomoć svojim kupcima.
Podaci ABI-a ističu da je u posljednjem tromjesečju 2020. broj likvidiranih šteta pao za 13% u odnosu na prethodno tromjesečje na 468 000. Broj šteta obično padne u ovom tromjesečju s manje vozila na cestama tijekom božićnih praznika.
Ukupne isplate, na 8,3 milijarde funti, smanjene su za 6% u odnosu na prethodnu godinu. Ove brojke odražavaju utjecaj nacionalnih blokada uz smanjenu upotrebu cesta; trenutne brojke britanske vlade pokazuju pad cestovnog prometa od 14% u godini do lipnja 2020. Ukupna prosječna vrijednost plaćenog štete bila je 4.000 funti, u odnosu na 3.400 funti u 2019. Ovaj porast odražavao je porast prosječnih zahtjeva za osobne ozljede i popravak vozila.
Tijekom 2020. godine prosječna cijena privatnog kasko osiguranja iznosila je 465 funti, ostajući na najnižoj razini u četiri godine.
"Kako se vraćamo na neki oblik normalnosti, pritisci na troškovima ostaju, poput povećanja troškova popravka vozila, što odražava sve složeniju tehnologiju vozila. S porastom prosječne štete za osobne ozljede prošle godine, pojava portala za ozljede u svibnju, trebala bi pomoći kontrolirati troškove, istodobno osiguravajući da se istinski ozlijeđenim podnositeljima zahtjeva isplati proporcionalna naknada ", rekla je Laura Hughes, menadžerica ABI-ja.
Trend zabilježen na britanskom tržištu osiguranja automobila isti je kao i na mnogim drugim europskim tržištima gdje su blokade smanjile promet na cestama. Ipak, kako je većina vozila koja su ostala aktivna komercijalna, uključujući i kamione, prosjek štete nastale nakon prometnih nezgoda povećao se u usporedbi s prethodnim razdobljima, "normalnog" cestovnog prometa.