Profil korisnika

Turističke agencije će morati vratiti pun iznos aranžmana u slučaju bolesti putnika

Tanjug - 26.7.2019.

Turističke agencije u Srbiji uskoro će, kada bude usvojena nova direktiva EU o paket aranžmanu, morati u opravdanim slučajevima kao što su smrt u obitelji i bolest, vratiti sav novac putnicima koji su onemogućeni da koriste već uplaćeno putovanje, rečeno je Tanjugu u Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija Srbije (Juta).

Direktor Jute Aleksandar Seničić kaže da se očekuje da ta direktiva EU bude usvojena 2021. ili 2022. godine. 
 
"Nova direktiva EU o kojoj se trenutno raspravlja predviđa da u ekstremnim situcijama, kao što su smrtni slučajevi i bolesti, zbog čega se ne može otputovati, agencija bude obvezna vratiti 100 posto sredstava putniku. Tako će agencije da ne bi riskirale, u okviru cijene aranžmana imati uključeno tzv. osiguranje od otkaza putovanja", naveo je Seničić. 
 
Dok se ne donese nova europska regulativa spas za putnike u tim situacijama je da uplate osiguranje od otkaza aranžmana, koje sada košta otprilike između 1,5 i tri posto od cijene aranžmana. Kada bude usvojena nova regulativa EU, osiguratelji će vrlo ozbiljno pristupiti cijeloj priči i imati liječničke ordinacije za izdavanje uvjerenja. 
 
"Kao na Zapadu bit će propisani određeni liječnici i klinike koji će biti licencirani i u ime osiguratelja davati potvrde o bolesti. Vjerujem da ćemo vrlo brzo doći do rješenja koje će biti prije svega na zadovoljstvo putnika", naglasio je on. 
 
Objasnio je da bi u tom slučaju putnik bio u obavezi javiti se agenciji da otkaže aranžman i onda u dogovoru s agencijom i osigurateljem dobiti povrat novca, djelomično od agencije, a djelomično do 100 posto od osiguratelja.
 
"Djelomično, zato što Opći uvjeti poslovanja predviđaju nekakve penale za putnike u slučaju otkaza. Recimo, putnik je otkazao aranžman sedam dana prije putovanja, a po općim uvjetima agencija ima pravo uzeti 80 posto cijene aranžmana, a 20 posto vratiti. Ako imate policu, agencija će vratiti tih 20 posto, a ostatak će isplatiti osiguratelji", naveo je on. 
 
Seničić ističe da je osiguranje od otkaza najbolji način za sve rizične grupe, ljude koji imaju stare roditelje, malu djecu, neka kronična oboljenja, koji se mogu zaštiti da ne bi plaćali nepotrebno penale.
 
Inače, Zakon o turizmu u Srbiji i sada previđa da agencije u slučaju otkaza putovanja od strane putnika u opravdanim slučajevima koji se nisu mogli predviditi u trenutku potpisivanja ugovora, trebaju vratiti novac uz pravo na nadoknadu samo stvarnih troškova, ali u praksi to nije uvijek slučaj. 
 
Svaka agencija na osnovu zakona propisuje Opće uvjete putovanja koji, na primjer, predviđaju da agencija ima pravo kod otkaza puta u roku od 10 ili manje dana od putovanja zadržati 80 posto ili čak i 100 posto novca. 
 
"Opći uvjeti putovanja (član 71) naročito sadrže: pravo organizatora putovanja na naknadu stvarnih troškova ako je putnik odustao od ugovora zbog okolnosti koje nije mogao izbjeći ili otkloniti i koje bi da su postojale u vrijeme zaključenja ugovora predstavljale opravdan razlog da ne zaključi ugovor. Pravo organizatora putovanja na naknadu administrativnih troškova kada je putnik osigurao odgovarajuću zamjenu ili je zamjenu našao sam organizator", piše u zakonu. 
 
Ipak, u praksi kada je neko onemogućen da ode na put, na primjer, zbog bolesti djeteta kao što su boginje i slično, može se desiti da vlasnici turističkih agencija ne žele vratiti novac i kažu putniku da je trebao uzeti osiguranje od otkaza putovanja, iako prilikom potpisivanja ugovora nisu ponudili tu mogućnost. Kada zamolite vlasnika da proda vaš aranžman, kao što i predviđa zakon, on kaže – pokušati ćemo. 
 
Nakon nekoliko dana ako kao potencijalni kupac pozovete agenciju i tražite taj smještaj, oni vam kažu da je sve prodano, a kasnije tvrde da nisu uspeli prodati aranžman i da je u pitanju nesporazum. U svakom slučaju riječ je o prevari putnika, jer agenciji nije u interesu da službeno proda aranžman i vrati novac već da ga preproda i ponovo na njemu zarade. Takve situacije se uglavnom događaju u agencijama koje nisu članice Jute i zato se građanima preporučuje da prilikom odabira agencije provjere da li je agencija članica tog udruženja.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. lobecs

    29.7.2019. u 6:46
    A šta se događa u slučaju kada agencija otkaže putovanje (postoji mogućnost po Uslovima putovanja)? Da li ona plaća penale putnicima jer oni su u problemu kako za tako kratak period pronaći drugu agenciju sa istim (ili sličnim) uslovima putovanja i cenom? Godišnji odmori se planiraju unapred, pogotovu ako se radi u firmama koje koriste kolektivni godišnji. Zašto putnici onda ostaju oštećeni? Gde je tu ravnopravnost u zakonu? Ili zakon štiti samo agencije (organizatore putovanja)?
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Što vam je najbitnije kod kupovine osiguranja?






Osiguranje Forum

Posjeti forum

rbrletic | 12.4.2019. 12:58:49
OSIGURANJE OD POSLJEDICE NESRETNOG SLUČAJA
andrea_ | 27.3.2019. 13:26:08
telefonski pozivi stranakama drugih osigurajavajućih kuća
NJ | 23.3.2019. 12:32:20
Odšteta za pješaka
stanimir | 8.12.2018. 06:54:19
Gubitak prava iz osiguranja-tehnička neispravnost vozila