Svakog trećeg četvrtka u listopadu obilježava se Svjetski dan rješavanja sporova, s ciljem podizanja razine svijesti javnosti o prednostima mirenja kao sporazumnom načinu rješavanja različitih potrošačkih sporova. U tjednu obilježavanja Svjetskog dana rješavanja sporova, brojne medijacijske zajednice diljem svijeta, udruge i centri za mirenje organiziraju edukacije i promocije mirenja, kako bi što većem broju građana ukazali na sve prednosti mirenja u odnosu na sudske postupke.
Mirenje kao način rješavanja sporova se uvriježilo u zemljama Europske unije te posebno u SAD-u, pa se tako oko 50% svih sporova u Njemačkoj ili Irskoj rješava mirenjem, dok je taj postotak u SAD-u čak 90%. U Hrvatskoj se još uvijek ne bilježi veliki broj predmeta u postupcima mirenja te je za dostizanje navedenih trendova nužno intenzivno poticati alternativne načine rješavanja sporova.
Razvijanje kvalitetnih sustava izvansudskih rješavanja sporova i iz područja osiguranja važan je dio politike Europske unije.
Centar za mirenje Hrvatskog ureda za osiguranje već osam godina uspješno provodi postupke mirenja kao načina izvansudskog rješavanja sporova u svim sporovima iz područja osiguranja, a prednost i posebnost postupka mirenja pred Centrom za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje je da je taj postupak besplatan za oštećene osobe, a troškove mirenja snosi društvo za osiguranje koje je iniciralo ili pristalo na postupak provođenja mirenja. Mirenje je postupak u kojem stranke sporazumno nastoje riješiti spor uz pomoć jednog ili više izmiritelja koji strankama pomažu postići nagodbu, bez ovlasti nametanja obvezujućeg rješenja. Čak 70% provedenih postupaka mirenja pred Centrom za mirenje HUO završava uspješno sklapanjem nagodbe.
„Centar za mirenje HUO je od veljače 2014. godine član FIN-NET-a, mreže nacionalnih institucija za izvansudsko rješavanje sporova u zemljama Europskog gospodarskog prostora (članice Europske unije te Island, Liechtenstein i Norveška) nadležnih za rješavanje sporova između potrošača i pružatelja financijskih usluga, što je posebno značajno imajući u vidu da Europska unija kontinuirano naglašava značaj razvoja instituta zaštite potrošača. U navedenom kontekstu, od posebne važnosti je i mogućnost pružanja pravne pomoći hrvatskim potrošačima. Europska komisija osnovala je FIN-NET 2001. godine. Također, Hrvatski ured za osiguranje i društva za osiguranje kroz kontinuirane aktivnosti vezano uz unaprjeđenje financijske pismenosti, održavaju i radionice i predavanja u okviru kojih ih dodatno educiraju o instrumentima zaštite potrošača i izvansudskog rješavanja sporova.“ – naglasila je Nives Grgurić, voditelj Odjela pravnih poslova i Centra za mirenje HUO.