Profil korisnika

Održan panel „Alternativno rješavanje sporova i osiguranje“

REDAKCIJA - 12.6.2015.

U organizaciji Hrvatskog ureda za osiguranje, dana 10. lipnja 2015. godine održana je u Novinarskom domu u Zagrebu panel diskusija pod nazivom „Alternativno rješavanje sporova i osiguranje“, u okviru koje je između ostalog naglašena nužnost jačanja instituta izvansudskog rješavanja potrošačkih sporova, što je zadaća svih članica Europske unije temeljem Ugovora kojima se reguliraju prava potrošača. 

Đema Bartulović, voditeljica Službe za zaštitu potrošača Ministarstva gospodarstva, istaknula je kako je podizanje znanja o pravima potrošača i jačanje uloga potrošača na zajedničkom tržištu temeljeni cilj Nacionalnog programa zaštite potrošača za razdoblje 2013-2016. godine. Među mjerama za ostvarenje cilja je i unaprjeđenje sustava rješavanja potrošačkih pritužbi, a jedna od temeljnih agendi politike zaštite potrošača na razini cijele Unije je svakako i jačanje izvansudskog rješavanja potrošačkih sporova. Ovi se postupci vode uz sudjelovanje nezavisnih pravnih stručnjaka, predstavnika potrošača i predstavnica trgovaca, a njihova je prednost manja formalnost postupka, te brže i jeftinije rješavanje potrošačkih sporova. 

Politika zaštite potrošača zadire u razna područja gospodarstva uključujući i sektor osiguranja. Razvijanje kvalitetnih sustava izvansudskih rješavanja sporova i iz područja osiguranja važan je dio politike Europske unije. 
Sudac Županijskog suda u Zagrebu, Ivica Veselić u uvodnom je izlaganju istaknuo svoja pozitivna iskustva u postupcima mirenja u kojima je bio sudac izmiritelj. Dodao je kako u Hrvatskoj još uvijek nemamo veliki broj predmeta u postupcima mirenja te da je za dostizanje europskih trendova nužno poticati alternativne načine rješavanja sporova. 

Vezano uz izvansudsko rješavanje sporova iz područja osiguranja, pri Hrvatskom uredu za osiguranje djeluju Pravobraniteljstvo na području osiguranja i Centar za mirenje. Kako je istaknuo prof.dr.sc. Jasenko Marin, pravobranitelj na području osiguranja, Pravobraniteljstvo odlučuje u izvansudskom postupku o sporovima između stranaka i društva za osiguranje do kojih je došlo zbog kršenja Kodeksa poslovne osigurateljne i reosigurateljne etike, dobrih poslovnih običaja te temeljnih standarda struke. 
Centar za mirenje Hrvatskog ureda za osiguranje već osam godina uspješno provodi postupke mirenja kao načina izvansudskog rješavanja sporova u svim sporovima iz područja osiguranja, a prednost i posebnost postupka mirenja pred Centrom za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje je da je taj postupak besplatan za oštećene osobe, a troškove mirenja snosi društvo za osiguranje koje je iniciralo ili pristalo na postupak provođenja mirenja. Mirenje je postupak u kojem stranke sporazumno nastoje riješiti spor uz pomoć jednog ili više izmiritelja koji strankama pomažu postići nagodbu, bez ovlasti nametanja obvezujućeg rješenja. Čak 70% provedenih postupaka mirenja pred Centrom za mirenje HUO završava uspješno sklapanjem nagodbe. 
„Centar za mirenje HUO je od veljače 2014. godine član FIN-NET-a, mreže nacionalnih institucija za izvansudsko rješavanje sporova u zemljama Europskog gospodarskog prostora (članice Europske unije te Island, Liechtenstein i Norveška) nadležnih za rješavanje sporova između potrošača i pružatelja financijskih usluga, što je posebno značajno imajući u vidu da Europska unija kontinuirano naglašava značaj razvoja instituta zaštite potrošača. Europska komisija osnovala je FIN-NET 2001. godine. Također, Hrvatski ured za osiguranje i društva za osiguranje kroz kontinuirane aktivnosti vezano uz unaprjeđenje financijske pismenosti, održavaju i radionice i predavanja za mlade u okviru kojih ih dodatno educiraju o instrumentima zaštite potrošača i izvansudskog rješavanja sporova.“ – naglasila je Nives Grgurić, voditelj Odjela pravnih poslova i Centra za mirenje HUO. 
„U državama članicama Europske unije bilježi se snažan rast broja postupaka mirenja u osiguranju, koja provode posebna tijela. Mirenje mora biti sastavni dio poslovne politike osiguratelja jer pridonosi jačanju povjerenja potrošača, nastavku poslovnog odnosa s klijentima nakon postupka mirenja, te naravno pridonosi i značajnom smanjenju troškova koji se izdvajaju za postupke pred sudovima“ – istaknula je Maja Mabić iz Velebit osiguranja d.d. 
Darja Tirić, istaknula je kako HANFA kao regulatorno tijelo za nadzor financijskih tržišta, usluga te pravnih i fizičkih osoba koje te usluge pružaju, u okviru svojih aktivnosti, kontinuirano provodi i aktivnosti zaštite potrošača, obavljanjem posrednog i neposrednog nadzora objavom rješenja i mišljenja, kao i upozorenja na svojim stranicama, zatim objavom relevantnih propisa, sudskih odluka, direktiva i smjernica, financijskom edukacijom, ali i odgovaranjem na predstavke potrošača. 
Održavanje ovog Panela u organizaciji Hrvatskog ureda za osiguranje, u čijem radu su sudjelovali eminentni stručnjaci, jedan je od koraka u daljnjem razvitku zaštite potrošača kako na području osiguranja tako i u drugima segmentima. Zaključno, panelisti su istaknuli nužnost jačanja svijesti, edukacije i informiranja građana o mogućnostima i prednostima izvansudskog rješavanja sporova, kako bi i u Hrvatskoj, kao što je slučaj u mnogim razvijenim zemljama Europe, mirenje uskoro postao primaran, a ne alternativan način rješavanja sporova. 
 

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?