Profil korisnika

Na području Varaždinske županije oko 3.000 neosiguranih vozila

REDAKCIJA - 25.10.2011.

Danas je u prostorima Policijske uprave varaždinske, održana zajednička konferencija za medije Policijske uprave varaždinske i Hrvatskog ureda za osiguranje, s ciljem smanjenja broja neosiguranih i neregistriranih vozila, ali i povećanja sigurnosti u prometu na području ove Županije. O tom problemu i o golemim štetama koje na hrvatskim cestama uzrokuju tehnički neispravna, neosigurana i neregistrirana vozila, govorili su Boris Orlović, načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa MUP-a RH, Rade Sitar, načelnik Policijske uprave varaždinske i Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje.

Prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje na području Varaždinske županije nalazi se nešto manje od 3.000 neosiguranih vozila, s time da se radi o vozilima kojima je istekao rok za obnovu osiguranja više od 30 dana (nisu uključena vozila koja su postala neosigurana prije 30.09.2008. godine). Prema tim podacima, od ukupnog broja vozila u Županiji, neosigurano je 3,7 posto vozila. Ukupan broj neosiguranih vozila na razini države, u usporedbi prema razvijenim zapadnim zemljama, ali i nekim istočnim, još uvijek je zabrinjavajuće velik, ističe se u priopćenju za medije.

MUP RH je tijekom 2009. i 2010. godine poduzeo preko 155.000 mjera u svezi neregistriranih i neosiguranih vozila, a u prvih osam mjeseci ove godine ukupno 53.748 mjera. MUP RH dostavlja svakom vlasniku vozila koji u zakonskom roku ne odjavi vozilo i vrati pločice prekršajni nalog i kaznu u iznosu od 700 kuna te pokreće prekršajni postupak zbog upravljanja neosiguranim vozilom - kazne su od 5 do 20 tisuća kuna. MUP također ima ovlasti odjaviti vozilo bez vraćanja prometne dozvole i registracijskih pločica ako je od isteka proteklo više od jedne godine.

Također se kažnjava i vozač vozila kaznom u iznosu od 2.000 kuna ukoliko upravlja neregistriranim vozilom ili mu je isteklo važenje prometne dozvole za više od 15 dana. Vožnja i posjedovanje neosiguranog i neregistriranog, a neodjavljenog, motornog vozila njegovom vlasniku donosi brojne prekršajne kazne, a izostanak odgovarajućeg osiguranja od automobilske odgovornosti, može dovesti do katastrofalnog financijskog udara na imovinu vlasnika odnosno vozača takvog vozila. Naime, u slučaju da vozač, upravljajući neosiguranim vozilom počini štetu, koja se može mjeriti u milijunima kuna, Hrvatski ured za osiguranje će svim oštećenim osobama - žrtvama prometne nesreće koju je skrivilo neosigurano vozilo, naknaditi štete, ali ima pravo potraživati naknadu cjelokupnog isplaćenog iznosa štete uvećanog za eventualne troškove i kamate od te iste osobe koja je odgovorna za štetu, dakle od vozača odnosno vlasnika neosiguranog vozila. Upravo ta činjenica govori da se pojedini vlasnik vozila, zbog izbjegavanja troška obveznog osiguranja - u prosječnom iznosu od oko 1.460 kuna godišnje, dovodi u izvjesnu situaciju da bude višestruko prekršajno kažnjavan te da se u konačnici izlaže opasnosti da sam snosi naknadu štete u prometnoj nesreći u potencijalno višemilijunskim iznosima.

„Usprkos naporima policije, još uvijek neprimjeren broj neregistriranih, neispravnih i neosiguranih vozila ugrožava sigurnost prometa na cestama za sve sudionike u prometu, nanosi velike materijalne gubitke građanima, gospodarstvu, državnom proračunu, osigurateljima i drugim subjektima, a može predstavljati značajnu smetnju europskom putu Republike Hrvatske. Stoga se Republika Hrvatska mora odrediti prema problemu neosiguranih vozila kao jednom od prioritetnih problema te upotrijebiti sva raspoloživa sredstva kako bi u cijelosti suzbila tu negativnu pojavu koja ugrožava ljudske živote te nanosi velike financijske gubitke.“ – zaključio je Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. ?tokalj

    27.10.2011.
    Naš kolega iz Slovenije ostavio je svoj komentar koji je izbrisan.
    Ne ulazeći u ton komentara i razloge brisanja, recimo da je kolega napisao komentar iz Punta na Krku gdje je njegove riječi preko mreže napisao naš kolega iz grupe „štokalj“.

    Držimo da Hrvatska osigurateljna javnost ima prava postaviti i dobiti odgovora koji je u komentaru Andreja postavljen.
    Koliko je isplaćeno šteta (brojem i iznosom) po neosiguranim-neregistriranim vozilima i koliko je HUO po tim štetama naplatio regresa kojeg ima pravo naplatiti od vlasnika neosiguranih vozila.

    Ako ovo pitanje uznemiruje i razlog je brisanja sa portala osiguranje, onda ovaj portal gubi smisao.

    Hvala, članovi grupe Štokalj
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?