Profil korisnika

Dobro je znati

O voditelju

Poštovani čitatelji,

u ovoj rubrici objavljujemo aktualne tekstove koji se osvrću na svakodnevne osigurateljne dogadjaje, nastojeći kroz kritički stav utjecati na stvaranje osigurateljnog javnog mišljenja, te objašnjenja i odgovore na pitanja naših čitatelja.
Naravno da nije moguće odgvoriti na sve upite koje dobijemo, već ćemo odgovarati na pitanja koje su načelno zanimljiva širem krugu zainteresiranih. Stoga nam se pridružite, pitajte, javljajte, sugerirajte, a za jednostavnija pitanja preporučamo Vam korištenje našeg foruma.

Voditelj rubrike: Prof.dr.sc. Marijan Ćurković

za članove

NOVI ZAKON O OBVEZNIM ODNOSIMA-1

 

Hrvatski sabor donio je Zakon o obveznim odnosima, koji je objavljen u Narodnim novinama broj 35/05. Zakon će stupiti na snagu 1. siječnja 2006. g. S obzirom da se radi o vrlo važnom propisu koji regulira položaj vozača kao štetnika i položaj oštećenih osoba, a donosi i važne novine u ugovoru o osig...

za članove

VUČENO VOZILO NIJE U UPORABI - NEMA ODGOVORNOSTI OSIGURATELJA

 

Čitateljica J.I. ima sljedeći problem: na cesti Rijeka-Crikvenica, u Kraljevici, upravljala je svojim vozilom pravilno svojom stranom. Iz suprotnog pravca išlo je jedno vozilo koje je "šlepalo" drugo vozilo privezano običnim konopom. Kad se mimoilazila s tim vučenim vozilom, koje je navodno bilo u k...

za članove

NEOSIGURANO VOZILO - TKO JE ODGOVORNA OSOBA?

 

Izgleda da je konačno policija počela primjenjivati zakonske odredbe i prijavljivati prekršitelje odredbe članka 82. st. 1. Zakona o osiguranju. Da podsjetimo: taj propis glasi: "Vlasnik, odnosno korisnik motornog i priključnog vozila dužan je sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu ko...

za članove

10 PRAVILA KOREKTNOG POSTUPANJA KOD RJEŠAVANJA ŠTETA IZ OSIGURANJA

 

Nedavna, u medijima izišla, priča ogorčenog osiguranika koji je imao osiguran klima uređaj "od svih rizika”), a kojemu je osiguratelj unatoč tomu, i to s priličnim vremenskim odmakom, odgovorio da nema pravo na odštetu, ilustracija je lošeg odnosa "osiguratelj - osiguranik/oštećenik". Naravno, ne ul...

za članove

JESU LI BONUS I MALUS U AUTOODGOVORNOSTI JOŠ UVIJEK POTREBNI?

 

U okviru diskusije o novom zakonu o obveznim osiguranjima u prometu sasvim neočekivano izbio je u prvi plan problem liberalizacije tržišta osiguranja automobilske odgovornosti, odnosno, deregulacija, ili - razumljivije rečeno - slobodno formiranje tarifa i uvjeta osiguranja bez intervencije ili kont...

za članove

ZAŠTITA POTROŠAČA OSIGURATELJNIH USLUGA

 

Hrvatski sabor je na sjednici održanoj 25. veljače 2005., donio Nacionalni program zaštite potrošača za razdoblje 2005. - 2006. Taj program je uvjetovan obvezama preuzetim Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju Europskoj uniji. EU zaštiti potrošača pridaje izvanredno veliku važnost i inzistira d...

za članove

NEOSIGURANI I NEPOZNATI "POJELI" PREMIJU OD 150.000 VOZILA

 

Unatoč svim poduzetim mjerama osiguratelja i policije, koja se u okviru Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama pojačano trudi stati na kraj zabrinjavajućoj pojavi vožnje neosiguranim vozilima, broj prometnih nesreća u 2004. g. uzrokovanih od vozača neosiguranih i nepoznatih vozila i dalj...

za članove

KOLIKA JE MINIMALNA SVOTA NOVCA ZA LAKŠU OZLJEDU GORNJEG DIJELA KIČME?

 

Naša čitateljica I.R. postavlja pitanje: "Kolika je minimalna svota novca koju je dužno isplatiti osiguravajuće društvo u slučaju lakše tjelesne ozljede gornjeg dijela kičme prouzročene u cestovnom prometu? "O temi kriterija za ocjenu visine novčane naknade za tzv. nematerijalnu štetu (dakle za smrt...

za članove

IPAK SPORAZUM O SUFINANCIRANJU NACIONALNOG PROGRAMA SIGURNOSTI CESTOVNOG PROMETA

 

Nakon svih peripetija u pregovorima oko sufinanciranja nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa između osiguratelja i Ministarstva unutarnjih poslova, u kojima su "potezana" teška oružja, kao što je zahtjev osiguratelja da im se dozvoli povećanje premije, namjenski, za 1%, koji bi izravno b...

za članove

NAKNADE ŠTETE ZBOG NEMOGUĆNOSTI KORIŠTENJA VOZILA

 

I o problemu naknade štete zbog nemogućnosti korištenja vlastitog oštećenog automobila više puta smo pisali. Pitanje našeg čitatelja glasi: "Službeno vozilo moje firme oštećeno je od strane poznatog učesnika u prometu, te je njegova osiguravajuća kuća nastalu štetu u potpunosti namirila. Od procjene...

za članove

BURA PREVRNULA KAMION - ODGOVORNOST ZA ŠTETU TREĆEMU

 

Naša čitateljica I.S. postavlja pitanje odgovornosti osiguratelja za štetu trećoj oštećenoj osobi, koja je nastala zbog toga što je "olujna bura prevrnula kamion, kojom prilikom je uništena paleta složenih limova na parkiralištu". Napominje da je za vrijeme događaja vozač spavao u kamionu. Da li je ...

za članove

BEZ NAKNADE ŠTETE NA LAKE TJELESNE OZLJEDE

 

Ima li svaki ozlijeđeni pravo na naknadu štete zbog ozljeda? Vjerojatno bi većina upitanih odgovorila potvrdno na ovako postavljeno pitanje. No, podsjetimo članak 200. još uvijek valjanog Zakona o obveznim odnosima određuje da će oštećeni za pretrpljene fizičke boli, za pretrpljene psihičke boli zbo...

< Noviji članciStariji članci >
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?