Laka prikolica ne mora biti osigurana

dr.sc.Marijan Ćurković - 23.4.2012.
„Posudio sam prikolicu od prijatelja, koja mi je potrebna za prijevoz materijala za vikendicu koju uređujem. On mi je napomenuo da prikolica nije registrirana ni osigurana i da ja snosim sve štetne posljedice upotrebe te prikolice, uključivši i eventualnu kaznu za prekršaj. Moram li prikolicu obvezno osigurati od odgovornosti za štetu?“ pita C.Ž.

Prema čl. 22. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (Narodne novine br. 151/05), „vlasnik vozila dužan je sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu koju uporabom  vozila može nanijeti trećim osobama...“. Člankom 2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (Narodne novine br. 36/09), definirano je „vozilo“ - vozilo je svako motorno, odnosno priključno vozilo koje podliježe obvezi registracije te po propisima o registraciji mora imati prometnu dozvolu.

Prema odredbi čl. 238. st. 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, lake se prikolice ne registriraju prema propisima o registraciji vozila, pa je jasno da laka prikolica ne mora biti osigurana od odgovornosti za štete trećim osobama.

A laka prikolica je „priključno vozilo čija najveća dopuštena masa nije veća od 750 kg“ (čl. 2. st. 1. t. 56 Zakona o sigurnosti prometa na cestama). Dakle, možete koristiti laku prikolicu svoga prijatelja i bez posebne police osiguranja od odgovornosti. Ta prikolica može sudjelovati u prometu na cestama, pod uvjetom da je označena registarskom pločicom i da je na tehničkom pregledu utvrđeno da je ispravna. Eventualnu štetu koju biste za vrijeme vožnje, točnije rečeno, vuče lake prikolice, nanijeli trećim osobama, nadoknadit će osiguratelj po polici osiguranja od odgovornosti vučnog vozila, dakle, vašega automobila kojim vučete prikolicu.

No, ako biste tom prikolicom nanijeli štetu trećim osobama za vrijeme dok je odvojena od vučnog vozila, štetu ćete morati naknaditi sami, jer osiguranje ne pokriva štete nanesene lakom prikolicom nastale izvan vuče. Time je odgovoreno i na pitanje eventualnog prekršaja: vožnja lake prikolice bez osiguranja nije prekršaj. No, uporaba takve prikolice bez registarske pločice i bez potvrde o tehničkoj ispravnosti, prekršaj je koji se kažnjava s 300,00 kn novčane kazne (st. 9. čl. 238. Zakona o sigurnosti prometa na cestama).


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari / Najčitanije
  1. Hrvati će morati na testove za otkrivanje raka. Tko neće, plaćat će skuplje zdravstveno
  2. 80% investicija europskih osiguratelja čine društva iz Francuske, Njemačke, UK i Italije
  3. Što je podiglo cijenu tehničkih u Srbiji? Procedure ili osiguranje?
  4. Triglav Grupa: Bruto dobit 8% veća u prvih devet mjeseci 2018.
  5. Tržište osiguranja u RH za listopad 2018.
  6. Odgoda provedbe IFRS 17 do 1. siječnja 2022.
  7. API kao dio distribucijske strategije osiguranja
  8. Zbornik - Hrvatski dani osiguranja 2018.
  9. Insurance Europe: Objavljena statistika europskog osiguranja za 2017.
  10. Allianz u trećem tromjesečju 2018. godine ostvario operativnu dobit u iznosu od 3 mlrd. eura
  11. EIOPA objavila mjesečne tehničke informacije
  12. Još jedan osiguravatelj u BiH mijenja korporativni identitet
  13. Pravni značaj listine „Informacije ugovaratelju osiguranja o osiguranju imovine“
  14. Zastara – osiguranje od automobilske odgovornosti - regresno pravo osiguratelja – kada zastarijevanje počinje teći (čl. 215. ZOO/05)
  15. U 15-satnoj školici učit će se o pritužbama potrošača i etici
Anketa

DOPUNSKO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE BI TREBALO:



Povežite se s nama

Osiguranje Forum

Sju | 7.5.2018. 09:58:47
Autoguma i kasko osiguranje
Rollande | 23.4.2018. 19:08:38
Ponuda i finansiranje između privatne osobe
vlaja | 16.2.2018. 17:17:14
Osiguranje usjeva i plodova
andrea_ | 14.2.2018. 08:55:10
nalet/udar divljači