Profil korisnika

Taxi vozilo - zašto platiti doplatak na premiju obveznog osiguranja?

dr. sc. Marijan Ćurković - 31.8.2007.

Među svakakvim pitanjima koja nam čitatelji upućuju dobili smo i jedno vrlo simpatično pitanje jednog taksista. On je produžio registraciju, prije toga napravio policu obveznog osiguranja kod agenta osiguravajućeg društva koji ga već godinama osigurava. No, primijetio je da mu u polici nije zaračunat doplatak na premiju od 20%, koliko taksisti inače plaćaju, a na što su ga upozorili kolege s kojima je poslije registracije o tome razgovarao. Muči ga problem: vratiti se i ispraviti policu ili pustiti sve kako je učinjeno? Koje su moguće posljedice, ako se polica ne ispravi? 

Naravno, prigovor da su taksi vozači najbolji vozači, najsigurniji vozači, vozači s najmanje skrivljenih prometnih nezgoda, pa prema tome ne bi trebali imati doplatak od 20%, može se uzeti u obzir, ako to statistički podaci potkrepljuju. U tom slučaju trebala bi profesionalna udruga taksista dati prijedlog izmjene cjenika obveznog osiguranja. Do tada - ostaje činjenica da su taksi vozila u cjeniku osiguranja tretirana kao vozila čija uporaba predstavlja povećani rizik i da su osiguratelji za pokriće tako povećanog rizika odredili doplatak na osnovnu premiju od 20%.

Ako se dogodi iz bilo kojih razloga da osiguranik-taksista ne prijavi kod osiguranja činjenicu da je taksista i osigura se bez propisanog doplatka (ovdje ne ulazimo u pitanje nije li ovakvoj polici kumovalo dugogodišnje poznanstvo našeg čitatelja i agenta osiguravajućeg društva), u slučaju eventualno nastale štete primijenit će se odredba čl. 3. st.6. uvjeta za obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti. Po toj odredbi " Ako za povećani rizik nije plaćena dodatna premija (npr. taxi vozila, vozila koja prevoze opasne terete i sl.), osiguranik gubi pravo iz osiguranja za svaki osigurani slučaj iz povećanog rizika u omjeru između plaćene premije i premije koju je trebao platiti ". To znači da bi naš čitatelj u svakoj eventualnoj šteti koju bi uzrokovao morao sudjelovati s 20 % iznosa. Osiguratelj bi oštećenom/oštećenima naknadu štete morao platiti, ali bi nakon plaćanja odštete od taksiste imao pravo regresirati 20% iznosa odštete, uvećane za troškove i kamate. Ovo sudjelovanje u šteti odnosi se na svaku štetu koju bi taksista mogao uzrokovati tijekom godine osiguranja. Prema tome, treba ocijeniti što je bolje: "uštedjeti" 20% premije ili riskirati udjel u eventualnoj šteti (a koja može biti vrlo velika, posebno u slučaju ozljede ili smrti osoba, ponajprije putnika u taxi vozilu).

Vraćamo se dakle na staro slično pitanje: osigurati se ili ne? Što je bolje - ušteda premije ili sigurnost u slučaju nastale štete? Iskustvo svih europskih zemalja i statistike pokazuju da je ipak bolje - osigurati se.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?





Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?