Koji su učinci digitalizacije u autoosiguranju i koji su sljedeći koraci – pitanja su na koja će stručnjaci na konferenciji Dani osiguranja Republike Srpske (DORS 2025) ponuditi odgovore. Aleksandar Đoković, direktor Informacijskog centra Udruženja osiguratelja Srbije, ističe kako se prednosti digitalizacije prije svega ogledaju u bržoj i kvalitetnijoj usluzi klijentima, i prilikom sklapanja polica, i tijekom obrade te isplate odštetnih zahtjeva.
Đoković će biti sudionik panela posvećenog ovoj temi, zajedno s Borisom Šabanom, izvršnim direktorom Udruženja – Nacionalni biro osiguratelja Crne Gore, Duškom Valanom, direktorom Zaštitnog fonda Republike Srpske, i Sinišom Pratljačićem, predsjednikom Izvršnog odbora „Globos osiguranja“ iz Srbije.
„Digitalizacija je u Srbiji znatno unaprijedila kvalitetu usluga, a navest ću samo dva primjera od mnogih. Prvo, proces obnove registracije vozila već se godinama može u cijelosti završiti na tehničkom pregledu, bez odlaska u MUP – što je velika pogodnost za građane i izravna posljedica digitalizacije. Drugo, zahvaljujući uspostavljenoj digitalnoj razmjeni između Udruženja osiguratelja Srbije i MUP-a, proces obrade i isplate šteta nakon prometnih nesreća znatno je ubrzan. Policijski zapisnici sada se automatski dostavljaju osiguravajućim društvima u digitalnom obliku putem informacijskog sustava UOS-a, što znači da ih klijenti više ne moraju osobno pribavljati. Time su procedure za osiguranike pojednostavljene, a vrijeme rješavanja zahtjeva kraće“, ističe Đoković.
Posebno je značajna mogućnost primjene naprednih analitičkih alata, uključujući one koji se temelje na principima umjetne inteligencije. Đoković navodi da oni pomažu osigurateljima da bolje razumiju potrebe klijenata, prilagode postojeće ili kreiraju nove proizvode te na taj način povećaju konkurentnost.
S druge strane, digitalizacija doprinosi i racionalizaciji troškova, oslobađajući sredstva koja se mogu dalje usmjeriti u razvoj novih usluga i unapređenje poslovanja.
Najveći izazovi u procesu digitalizacije
Đoković kaže da najveći izazovi nisu samo tehničke prirode, poput složenosti razvoja i integracije IT sustava, već i ljudski faktor.
„Promjena svijesti i radnih navika zaposlenika često je jednako važna kao i tehnološka rješenja. Strah od napuštanja zone komfora i otpor prema novim tehnologijama prirodan su dio svake digitalne transformacije, pa su podrška menadžmenta i kontinuirana edukacija ključ uspjeha“, poručuje on.
Prema njegovu mišljenju, na rast tržišta autoosiguranja znatno utječu čimbenici kao što su ekonomski standard građana, razvoj infrastrukture i gospodarstva, turizam i regionalna povezanost – jer upravo oni generiraju rast broja vozila.
„Digitalni kanali imaju ključnu ulogu u unaprjeđenju usluge – omogućuju bržu registraciju vozila, učinkovitiju obradu i isplatu šteta, precizniju primjenu i kontrolu zakonskih regulativa te racionalnije upravljanje ljudskim resursima. Na taj način digitalizacija ne povećava samo dostupnost usluga građanima i gospodarstvu, nego i podiže standard cijelog tržišta“, naglašava Đoković.
Uzimajući u obzir da je u svibnju 2025. godine provedena digitalizacija u području autoosiguranja na razini cijelog sektora u Republici Srpskoj – što predstavlja najznačajniji korak na tržištu osiguranja u posljednjih 20 godina – ovoj temi bit će posvećen dio konferencije DORS 2025.
Uz raspravu o tome što nas očekuje u nastavku procesa digitalizacije autoosiguranja, u okviru trećeg panela govoriti će se i o digitalnim prodajnim kanalima kao neizostavnom segmentu suvremenog poslovanja.
Četvrti po redu Dani osiguranja Republike Srpske – DORS 2025 – održat će se 15. i 16. listopada 2025. godine u Banjoj Luci te okupiti vodeće stručnjake iz područja osiguranja i povezanih industrija.