Profil korisnika

NADOS: Oštriji nadzor zbog davanja nelegalnih popusta pri ugovaranju AO polica

Osiguranje.hr - 12.7.2021.

U cilju stvaranja dodatnog povjerenja na tržištu u poslove osiguranja i sprečavanja obavljanja poslova osiguranja koji su u suprotnosti sa zakonom i podzakonskim aktima, Agencija za nadzor osiguranja Federacije Bosne i Hercegovine (NADOS) donijela je  Mjere za postizanje zakonitog vođenja poslova društava za osiguranje u oblasti obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti koje su dostupne na web stranici Agencije.

Mjere se odnose na društva za osiguranje koja u Federaciji Bosne i Hercegovine obavljaju poslove neživotnog osiguranja, vrste osiguranja osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, što uključuje i društva za osiguranje sa sjedištem u Republici Srpskoj koja usluge osiguranja u Federaciji Bosne i Hercegovine pružaju putem podružnica registriranih u Federaciji Bosne i Hercegovine, kao i na subjekte u poslovima posredovanja u osiguranju.

Agencija prepoznaje, kao osnovni problem, koji je duži period prisutan u provođenju ove vrste osiguranja, nepoštivanje administrativno utvrđenih premija kao i postojanje posrednih, odnosno neposrednih davanja koja, između ostalog, uključuju:
  • odobravanje gratis polica kao i vaučera za proizvode osiguravatelja za bilo koju vrstu osiguranja direktno ili indirektno vezanih uz policu osiguranja od autoodgovornosti;
  • sudjelovanje u troškovima police osiguranja za druge vrste osiguranja, osim popusta predviđenih uvjetima i tarifom za predmetnu vrstu osiguranja;
  • direktno ili indirektno plaćanje troškova tehničkih pregleda za osiguranika kao i drugih troškova na stanici za tehnički pregled vozila ili omogućavanje bilo kakvih vrijednosnih ili cjenovnih benefita osiguranicima;
  • direktno ili indirektno plaćanje troškova baždarenja tahografa, goriva, besplatnog servisa i sl. za osiguranika, kao i davanje poklon bonova osiguranicima;
  • direktno ili indirektno plaćanje troškova usluge registracije vozila ili udio u drugim troškovima registracije vozila;
  • naplata premije osiguranja na način koji je u suprotnosti s Uvjetima i Odlukom o načinu utvrđivanja tarife premije i cjenovnika za osiguranje vlasnika vozila od odgovornosti za štetu prouzrokovanu trećim osobama (npr. odobravanje plaćanje na rate, odgođeno plaćanje i slično, osim kartičnog plaćanja);
  • povrat dijela premije osiguranja direktno ili indirektno putem računa ili gotovinski, osim povrata neiskorištenog dijela premije u skladu sa propisima;
  • direktno ili indirektno omogućavanje imovinske koristi osiguraniku kao nagrade za sklapanje police osiguranja od autoodgovornosti kroz druga materijalna, gotovinska i bezgotovinska davanja suprotna zakonskim propisima, ekonomskim načelima, pravilima struke osiguranja, dobrim poslovnim običajima i poslovnom moralu.
Informiraju se osiguranici/ potrošači o donesenim Mjerama i istovremeno pozivaju da ne sudjeluju u aktivnostima društava na koje se Mjere odnose. Agencija za nadzor čvrsto je opredijeljena ka ostvarivanju  svoju regulatorne i nadzorne funkcije, a u cilju zaštite osiguranika i osiguratelja na dobrobit industrije osiguranja, navodi se u priopćenju.

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?