Tko će prvi skočiti u vis

dr.sc. Marijan Ćurković - 18.12.2017.
Kraj kalendarske godine je blizu. I kraj treće godine od stvarno započete liberalizacije tržišta obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti. Trenutno stanje – prema izjavama odgovornih u osigurateljnoj djelatnosti – je takvo da „vapi za promjenama“. Čitaj: za povećanjem premija obveznog osiguranja AO. Pad premije je – kažu – nepodnošljiv. Ovo unatoč činjenici da je hrvatsko osiguranje u „malom zlatnom dobu osiguranja“ (izjava čelnog čovjeka krovne organizacije na Danima hrvatskog osiguranja, Opatija XI/2017)

Valjda se to zlato odnosi na druge vrste osiguranja (u listopadu 2017. u odnosu na listopad 2016. neživot raste za 4,44%, AO 0,04 %.) Obvezno AO osiguranje ostaje tako crna ovca osiguranja: mala premija, velike štete , ali se bez njega ne može (prosječno AO u strukturi premije  neživotnih osiguranja sudjeluje s 33,69%, kod nekih osiguratelja 60 – 80%). Unatoč činjenici da je kombinirana kvota nešto ispod 90% (podatak, gore citirani DHO). Istina je da je u zadnje tri godine premija AO gotovo prepolovljena. Pa kako je onda osigurateljima uspjelo uz tako pro/palu premiju zadržati kombiniranu kvotu na relativno zadovoljavajućoj razini? Štedjeli smo, smanjili troškove, prelijevali iz drugih vrsta osiguranja, kažu. Naravno, i iskazivali vrlo visoke  pozitivne financijske rezultate (a to znači i dividende za svoje dioničare). Ako bismo o tome pitali oštećene (kako sugerira naš čitatelj N.P.) čuli bismo da je to ostvareno preko njihovih leđa, umanjivanjem prava na pravičnu i potpunu naknadu, otezanjem s isplatama, upućivanjem na dugotrajne sudske parnice... Ako je to istina, onda liberalizacija nije donijela ništa dobroga ni onima u čiju korist je uvedena obveza sklapanja ugovora o osiguranju - oštećenicima. Ukratko, u javnosti se stvara atmosfera u kojoj se čini sasvim prihvatljivom ideja o potrebi povećanja premije AO. 

Samo – kako to izvesti? 

Nema više (ni prešutnog) dogovora između sudionika na tržištu; nema više ni HANFE koja bi rekla da li i koliko povećati premiju. Ocjena je na pojedinim osigurateljima. Ali – neki od njih potiho priznaju da im je i ovaj nivo premije zadovoljavajući i da na njemu ostvaruju profit. Drugim riječima, nisu baš skloni povećati premiju. Bar ne prvi. Čeka se tko će biti taj prvi koji će reći: povećavamo premiju, rizik je veći od sadašnje premije. Ostali će ga zasigurno slijediti. Možda ne odmah, jer u tom intervalu, makar i kraćem, vide šansu za podebljanjem svoga portfelja. A priključiti se trendu mogu i kasnije. Naravno da je veliko pitanje i da li bi povećanje premije poboljšalo položaj oštećenih. Da li veća premija znači i bolji servis, bržu naknadu, izbjegavanje sporova...Čekamo, dakle, hoće li se pojaviti hrabri osiguratelj s porukom „Skuplji smo od drugih, ali smo i bolji“.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. Momo

    22.12.2017. u 12:23
    niko od osiguratelja ne gleda više od 6 mjeseci u budućnost. Odgovorni ljudi po upravama društava se stalno rotiraju i jedino što ih zanima namjestiti rezultate tako da se njima isplati dobar bonus bez obzira kakve će posljedice njihovi potezi imati na budućnost društva koja ga " nagrađuje"

    Novi trend među članovima uprava su agencije čiji su vlasnici ili oni osobno ili članovi njihovih obitelji.....izvlačenje zdravog portfelja iz kompanije za koju rade u svoju privatnu agenciju sa kojom je potpisao nevjerovatno za sebe dobre uvjete.

    O pismenosti i stručnosti agenata zastupnika ....zapravo "pribavljača" ne treba puno govoriti ali i to je još jedan plus za osiguratelja jer je takva nestručno sklopljena polica osiguranja idealna za neisplatu štete.

    Ukratko sve to vodi u čisto kokošarenje.

    Opstat će oni koji zadrže kvalitetan kadar i oni koji imaju dugogodišnje realne planove u regiji.
    Digitalizacija već radi čuda ali jednostavo neće opstati bez kvalitetne i educirane prodajne mreže.
Profil korisnika
Komentari / Najčitanije
  1. VIG: Bruto dobit 10% veća u 2018.
  2. HGK obilježava Svjetski i Europski tjedan novca - financijska pismenost mladih u središtu pozornosti
  3. U BiH isplaćeno više od 279 milijuna maraka šteta
  4. Bolesti kralježnice nisu nesretan slučaj
  5. Otkrivamo plan EU za promet bez poginulih! Ovo su nove sigurnosne značajke u vašem automobilu
  6. Odgovornost za štetu – izazvanu motornim vozilom u pogonu – međusobni zahtjevi vlasnika vozila – odgovornost po osnovi krivnje (Čl. 1072. ZOO/05)
  7. Ovo su najskuplji i najjeftiniji automobili za osiguranje u Americi
  8. HANFA obilježava Svjetski i Europski tjedan novca
  9. U idućih nekoliko godina doći će do drastične promjene u transportnom sustavu
  10. Mjesečno izvješće za veljaču 2019.
  11. Grawe ostvarilo najveću neto dobit među osiguravajućim društvima u Crnoj Gori
  12. Hrvatska među prvima u Europi uvodi pametni tahograf
  13. Društva za osiguranje i HUO predstavili aktivnosti vezane uz financijsku pismenost na području osiguranja
  14. Agencija uzima 2,3 milijuna od osiguravajućih kuća u RS
  15. Pad broja prodanih novih auta u EU u veljači: I Hrvatska među članicama s osjetnim padom
Anketa

DOPUNSKO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE BI TREBALO:



Povežite se s nama

Osiguranje Forum

NJ | 23.3.2019. 12:32:20
Odšteta za pješaka
stanimir | 8.12.2018. 06:54:19
Gubitak prava iz osiguranja-tehnička neispravnost vozila
Sju | 7.5.2018. 09:58:47
Autoguma i kasko osiguranje
Rollande | 23.4.2018. 19:08:38
Ponuda i finansiranje između privatne osobe