Profil korisnika

Tko je lider u hrvatskom osiguranju

dr.sc. Marijan Ćurković - 4.1.2017.

Već dulje vremena imamo nekoliko pitanja naših čitatelja na koja nismo odgovarali, da ne bismo ispali pristrani i neobjektivni. O kakvom se problemu radi vidljivo je iz (jednog od takvih) pitanja našeg čitatelja V.B. Iz njegovog pitanja proizlazi da on radi u osiguranju X (prodaja), a da se „posvađao“ sa svojim prijateljem koji radi u osiguranju Y (isto u prodaji,na terenu) i to zbog toga što se prijatelj hvali da je njegov poslodavac, osiguratelj Y, „lider u osiguranju u Hrvatskoj, pa se tvoje osiguranje, sa svojih mizernih stotinjak milijuna premije, može sakriti pred mojim čije liderstvo je neupitno i već samim tim privlačan osiguranicima…Molim da mi se objasni kako se to utvrđuje liderstvo i koji osiguratelj u Hrvatskoj je lider…“.

Odrediti lidera u hrvatskom osiguranju vrlo je težak zadatak, ako je uopće moguće.  Ako pođemo od značenja riječi lider (engl. leader), onda bismo mogli reći da biti lider znači biti vođa, prvak u nečemu, a liderstvo – želja za  isticanjem, nastojanje da nekoga mase smatraju vođom, prvakom, nositeljem neke ideje/ideologije i sl. (parafraza definicije liderstvo , usp. B. Klaić, Rječnik stranih riječi). E sad, želja za liderstvom nazočna je kod mnogih osiguratelja, jer mnogi žele biti „vodeće osiguranje“. U nastojanju da tu želju i realiziraju često ističu svoje liderstvo utemeljeno na samo jednom kriteriju – udio na tržištu osiguranja. Međutim, kriteriji ocjenjivanja tko je vodeći mogu biti različiti: kriterij najveće ukupno zaračunate premije, kriterij zaračunate premije u pojedinim vrstama osiguranja, kriterij zapošljavanja, kriterij najvećeg broja osiguranika, kriterij najzadovoljnijih klijenata, kriterij najvećeg vlasništva nad nekretninama, najuređeniji i najugodniji prostori, kriterij najučinkovitijeg obavljanja društvenih/socijalnih  zadaća kao što je edukacija, promoviranje struke, kulture općenito,  pružanje sigurnosti stanovništvu i poduzetnicima, investiranje u značajne projekte, promicanje tolerancije i mirnog rješavanja prijepora, kriterij najboljeg poslodavca, itd. Ako lider znači  prvak, liderstvo može biti i u negativnom smislu: lider u nezadovoljstvu osiguranika, lider u sporenju, lider u ostvarenim gubicima na tržištu i sl. 

Dakle, lider ne mora nužno biti istoznačan s veličinom nekog osiguratelja ( najveća premija, najviše nekretnina, najveći broj uposlenih i sl.). To pak znači da i „mali osiguratelji“ (po, recimo, ukupno zaračunatoj premiji) mogu biti u mnogočemu lideri:  u zadovoljstvu svojih osiguranika, u  nazočnosti i podupiranju kulturnih događaja, pomaganju u rješavanju socijalnih problema ( primjerice, osmišljena donatorska politika ), jednom riječju – u svemu što je suprotno negativnom liderstvu. Zato u ocjenjivanju tko je lider moramo konkretizirati u kojem segmentu osigurateljnih poslova i zadaća tražimo lidera. Naravno, ovisno o politici osiguratelja, želja za liderstvom se može konkretizirati upravo u takvim segmentima poslovanja. „Želja  da Generali bude lider gdje god posluje…“ (Philippe Donnet,izvršni direktor Generalia, Svijet osiguranja, 12/16,str.11.) ukazuje na sveobuhvatnost želje za liderstvom . No, to ne znači nužno biti prvi i najveći . Donnet nastavlja: „ Liderstvo ne znači nužno da moramo biti prvi nego najbolji, odnosno da naši klijenti imaju najbolje iskustvo …“. S ovakvom definicijom liderstva možemo se složiti. Dakle, od liderstva kao oznake za prvo mjesto ka liderstvu kao kvalitativnoj oznaci, do čega se dolazi preko afirmativnih značajki osiguratelja kao „…jednostavnije, pametnije, brže, učinkovitije kompanije…“. Podataka za primjenu tih kriterija zasada nemamo. Upravo stoga ne možemo reći tko je – u ovom trenutku - lider u hrvatskom osiguranju.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. VesnaK

    12.1.2017. u 22:00
    U pravu ste Gospodin1.
  2. GOSPODIN1

    11.1.2017. u 18:04
    Ako ništa drugo,
    na temelju uzorka čitatelja koji su se izjasnili,
    možemo zaključiti tko sigurno nije lider u hrvatskm osiguranju.
    Pobjednik u kategoriji antilider je CROATIA osiguranje.
    (sačekajmo još i udio tržišta za 2016 koji drži Croatia i on će sigurno biti u padu)
  3. prorok

    10.1.2017. u 19:55
    CROATIA OSIGURANJE sigurno nije lider po dobrome.
  4. dujamd

    9.1.2017. u 14:27
    @ćurković - slažem se da nije lako odrediti tko je lider u osiguranju, puno je lakše zato odrediti tko nije lider u osiguranju, i tu nema nikakve dvojbe: CROATIA osiguranje d.d., i za to ne treba puno parametara, dovoljno je samo čuti razmišljanja sada već bivših osiguranika Croatie.,
    a ona su najvažnija i presudna.
    Novi vlasnik Croatia osiguranja ne samo da nije shvatio da osiguranje nije prodaja ribe, već nije shvatio ni tko ga hrani, a to su jedino zadovoljni osiguranici.

    @gospodin1 - čestitam na dobrom komentaru.
  5. tuatempus

    6.1.2017. u 12:24
    G-dine Ćurkoviću, svaka pohvala na načinu obrazloženja lidrestva u osiguranju. Onaj tko je trebao biti neupitni lider vjerojatno više neće biti nikad. To je Croatia koja je sve izgubila lošim kadroviranjem i privatizacijom. Sami sebi su proizveli masu neprijatelja kroz nelogično masovno otpuštanje zaposlenika. Komentar GOSPONIN1-a oličan uz jedan dodatak da društva iz grupe AGRM su pljaškaši osiguranika.
  6. GOSPODIN1

    5.1.2017. u 22:40
    Slažem se sa gsp. Čurković da lider u osiguranju ne podrazumijeva jedino i isključivo tržišni udio, a pogotovo ne onaj zatečeni. To i takvo podrazumijevanja lider-tržišni udio forsiraju prvenstveno mediji, jer im je to najlakše se jedne strane, a sa druge strane nema novinara koji bi malo bolje poznavali strukturu poslovanja osiguratelja.
    Što se tiče mogućih kriterija sagledavanja jednog liderstva, tu bi svakako ubrojio kao jedan od parametara i adekvatnost kapitala koja mora biti zadovoljena po pravilima o Solventnosti I I.
    Kao osoba poprilično dobro upoznata sa trendovima u poslovanju hrvatskih osiguratelja, a uzevši u obzir sveukupnost u članku navedenih parametara u pozitivnom i negativnom smislu,
    bio bi konkretniji od gsp. Ćurkovića, pa bi tako jedna moja rang lista osiguratelja (sa navedenim osnovnim obrazloženjem) , trenutno izgledala:

    liderstvo u pozitivnom smislu:
    1. Grawe (osiguratelj koji se zasniva na organskom rastu, selektivni pristup rizicima, jasna društveno odgovorna politika, bez nekakvih "afera" u poslovanju)
    2. Triglav (osiguratelj koji još uvijek uspjeva poslovati štujući osnovne postulate osiguranja, ponajprije tu mislim na korektnu isplatu šteta)
    3. Generali (osiguratelj koji se postepeno, vjerojatno uz pomoć matične kuće, profilira kao sve ozbiljniji čimbenik u hrvatskom osiguranju)

    liderstvo u negativnom smislu:
    1. Croatia (osiguratelj kojemu je evidentno tržišni udio teret a ne tržišna prednost, promjenom vlasništva, umjesto da kapitalizira zatečeno, i unese dodatan impuls poslovanju, novi se vlasnik bavi isključivo kadroviranjem i devastiranjem poslovnih procesa (ako zanemarimo iznajmljivanje poslovnih prostora bez ikakvih kriterija), zanemarujući u potpunosti odnose sa klijentima i pravila osigurateljne struke
    2. Allianz (osiguratelj koji vrlo oscilira (nestabilan) u svom poslovanju, sklon radikalnim poslovnim preokretima, bez jasne vizije, naglasak stavlja jedino svoj globalni brend (iako u suštini sa njime nema nikakve posebne veze)
    4. Jadransko (osiguratelj vrlo nestransparentnog poslovanja (kao uostalom i druga društva iz koncerna istog vlasnika), vrlo nekorektan kod obrade šteta, bez imalo jasnog smisla svog postojanja.

    Ostali osiguratelji - siva zona: ili beznačajni ili bezbojni.

    Završna napomena:
    nisam zaposlen u niti jednom društvu za osiguranje ili društvu za posredovanje/zastupanje u osiguranju i sl.
  7. joke12

    5.1.2017. u 16:36
    Joj koji diplomatski odgovor. To znaci ne imati petlju i reci tko je po ovom ili onom kriteriju lider u osiguranju.
  8. Florio

    5.1.2017. u 14:50
    Jednostavnije, brže, učinkovitije ... sva tri kriterija ne zadovoljava niti jedan osiguratelj u Hrvatskoj.
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?