Profil korisnika

Adris kakvog znam neće prodavati Croatia osiguranje

Valentina Wiesner Mijić, Večernji list - 26.12.2016.

Croatia osiguranje nedavno je dobilo novog čelnika – Damira Vanđelića. I premda bi dugogodišnji direktor investicija Adrisa imao štošta zanimljivo reći i kao predsjednik NO-a Ine, prvi je intervju nakon imenovanja odlučio dati s pozicije predsjednika uprave CO-a. Govori o restrukturiranju, otpuštanjima i zapošljavanjima, planovima u regiji nakon “pljuske” slovenskog regulatora, novim proizvodima...

U kojoj je fazi restrukturiranje?

Transformacija je uspješno provedena o čemu svjedoče pozitivni rezultati i vraćena liderska pozicija. Ako se sjetimo da je u kompaniji krajem 2013. u prodaji radilo tek nešto više od 20% zaposlenika, dok ih na polugodištu ove godine radi više od 60%, posve je jasno kakav se obrat dogodio. Provedeno restrukturiranje odnosi se na smanjenje administracije u korist rasta interne prodajne mreže i izmjenu organizacije sukladno suvremenim načelima, sa što manje razina upravljanja i fokusom na klijenta. I dalje se mogu očekivati kontinuirana optimiziranja.

U tijeku su nova otpuštanja?

Cilj nam je postati brža i učinkovitija kompanija zbog čega smo prilagođavali internu strukturu i ukinuli dio rukovodećih slojeva. Pred nama je novo razdoblje rasta i razvoja koje traži specifična i ekspertna znanja, stoga paralelno s restrukturiranjem i zapošljavamo, primjerice, informatičke razvojne inženjere i stručnjake za osiguravateljne rizike, matematičare aktuare, ekonomiste pa čak i psihologe koji imaju vrhunsko znanje u statističkoj obradi podataka.

Jeste li izdvojili nekretninsko poslovanje i kad ćemo imati Marriot na Trgu bana Jelačića?

Nekretnine su prisutne kao objekti za obavljanje djelatnosti i kao nefinancijsko ulaganje. Upravo smo ih izdvojili kao zaseban sektor jer zahtijevaju posebnu pažnju u oba segmenta. Kod nekretnina za poslovne potrebe predviđamo nova ulaganja kako bismo unaprijedili i osnažili identitet CO te osigurali ugodniji i učinkovitiji boravak u prodajnim prostorima. Nekretnine kao kategorija ulaganja, u vremenima kada su kamatne stope sve niže, postaju zanimljivije zbog boljih prinosa. Ovakva ulaganja imaju i dodatan društveni utjecaj kroz investiranje i zapošljavanje, a kod planiranog hotela JW Marriott na Trgu bana J. Jelačića, i poseban doprinos razvoju destinacije. Dokumentacija, konzervatorske podloge, program i arhitektonski natječaj su u pripremi i bit će podloga za konačnu investicijsku odluku NO-a početkom 2017.

Godina nije najbolja za osiguravatelje. No, u prvih 9 mjeseci ipak ste zabilježili rast premije od 1% u CO-u, a 2% u grupi...

Zadovoljni smo rezultatima. Dobri gospodarski trendovi i rast BDP-a daju razloga za optimizam, to bi se trebalo pozitivno odraziti i na sektor osiguranja. No, tržište je još uvijek slabo razvijeno, premije osiguranja po stanovniku u Hrvatskoj izrazito su niske u usporedbi sa Slovenijom i Austrijom gdje su 3,5, odnosno 6,5 puta veće. Tržište raste manje od 1% jer građani najviše sklapaju osiguranja koja su na temelju zakona obvezna, primjerice od automobilske odgovornosti. No, jačanjem svijesti o prednostima koja im daju dobrovoljna osiguranja rast može biti i veći. Ostaje činjenica da je mali udio poljoprivrednih površina osiguran, da su premije autoodgovornosti izložene liberalizaciji na rubu održivosti, da je malo nekretnina osigurano od požarnih rizika, još manje od potresa, malo se ulaže u životna osiguranja, u zaštitu od cyber rizika... Ukratko, postoji dosta neiskorištenog prostora.

Prinosi na police životnih osiguranja skliznuli su do nule...

Prinos je samo jedna komponenta i životno osiguranje nije samo investicija, ona je za osiguranika naknada za slučaj bolesti, nezgode, smrti... U 2017. planiramo inovativni proizvod koji uz životno sadrži i zdravstveno osiguranje, razvili smo i proizvod s mirovinskim društvom. I unit-linked proizvodi već su neko vrijeme dio naše ponude i u njima smo lideri na tržištu. Tu bih istaknuo da je naša obveza, kojoj pridajemo iznimnu pozornost, edukacija i informiranje osiguranika o svim bitnim elementima proizvoda i rizicima.

Kako im „dočarate“ rizik?

Prodajna mreža profilirana je i visoko educirana. Ugovaratelj prije potpisivanja ponude investicijskog osiguranja života dobije dokument s ključnim podacima koji objašnjava koji su rizici i što može dobiti zauzvrat, kakvi su scenariji uspješnosti, koliko dugo treba imati osiguranje i može li se dobiti naknada iz osiguranja ranije. Dobar dio ovih proizvoda prodaje se putem banaka, što daje dodatnu sigurnost da će informiranje biti temeljito i stručno. I procedure su dobro definirane i usklađene s EU od regulatora koji također provjerava svaki proizvod prije lansiranja na tržište.

Gubite li na starim policama života koje jamče prinose, sada kad su na nuli?

Naša ulagačka strategija zasniva se na dugoročnosti, stoga i garantirani prinosi financijskih sredstava, kupljenih u godinama kada su bili znatno veći, štite naš do sada ugovoreni portfelj.

Odlučili ste CZO stopiti s CO-om. Je li 70 kn za dopunsko zdravstveno osiguranje bilo premalo za opstanak?

Stalna racionalizacija poslovanja nužna je kako bi pozitivne trendove učinili kontinuiranima i održivima. Upravo s tim ciljem nastavljamo procese stvaranja sinergija te provodimo analize mogućnosti daljnjih unapređenja poslovanja unutar Grupe. CO već godinu dana prodaje i police CZO-a, za klijente s policama zdravstvenog osiguranja ništa se ne mijenja.

Kakva je situacija sa Savom Re? Kakvu sliku CO-a u regiji očekujete za 5 ili 10 godina?

Cilj nam je biti vodeće osiguranje u regiji u dugoročnom razdoblju. Slovenski regulator se izjasnio o našem zahtjevu. Kao problematično navodi ulaganje u državne obveznice RH u koje smo do lani bili i zakonski obvezni ulagati te je zbog svega toga i iznenađujuće negiranje reputacije CO-a. I sve unatoč tome što smo dobili dopuštenje do razine 20% udjela i odobrenje za podružnicu u Sloveniji.

Prodaja osiguravateljskog biznisa Adrisu nije opcija?

To je pitanje koje može odgovoriti jedino Adris, vlasnik većinskog paketa dionica. Adris kakvog ja poznajem, radeći u njemu od osnivanja, na koji su zaposlenici i dioničari ponosni, ulaže dugoročno, uporno i uspješno, a špekulativna i brza prodaja nije nikad bio Adrisov način poslovanja. Oni koji dobro razumiju strategije vide pak da su naše aktivnosti u CO-u potpuno drukčije i usmjerene na dugoročne planove. Fokus je postati značajan regionalni lider s više od 6 mlrd. kn premije, a ne prodaja.

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. Mustafa

    17.1.2017. u 20:12
    Novi vlasnik croatia osiguranja, vlahović i adrisov management, su u croatia osiguranje uveli samo i isključivo: potpuno rasulo kompanije, tako da oni koji su je uspjeli blagovremeno napustiti nemaju za čime žaliti. Daljnji slijed događaja je moguće predvidjeti prateći sagu INA/MOL
    Niti jedan kadar doveden (ili unaprijeđen) pod mentorstvom adrisa nije tamo instaliran radi toga što ih zanima osiguranje (jer se radi o osobama koje su u tom smislu apsolutno nepismene), već radi toga što efektnije zamaskiraju devastiranje osiguranja, da bi se naknadno moglo naći opravdanje za čerupanje vrijedne imovine koju croatia posjeduje.
    Naravno da tu svoje prste i mentorstvo ima politika i političari, oni ili ovi - svejedno.
  2. bleiburg

    17.1.2017. u 9:33
    Dali je tko primijetio da je Croatia izgubila preko milijardu kuna premije otkada je privatizirana
  3. Su0802

    16.1.2017. u 11:16
    Tako rječit i i uglađen i lažan, ..a prava je istina da je CO sada samo uljepšana verzija onoga što je bila prije. Ne možeš tamo ni ući, ni ostati ako nisi podoban, "nečiji", i kako to već ide....ili te gaze dok i sam ne odustaneš i predaš se. Pišem iz osobnog iskustva ...samo ne znam kako ti ljudi mogu spavati i gledati se dok se tako igraju sa ljudima i sudbinama...
  4. jaran

    1.1.2017. u 21:48
    @mpigac dobro si primijetija
    svi ovi "drektori" u Croatia osiguranje samo trabunjaju nešto što ne razumijeju,
    zato imadu takve rezultate
  5. mpigac

    29.12.2016. u 20:36
    I ovaj nastavlja s istim floskulama kao i prethodnik.Kriva kadrovska struktura i odnos prema klijentima biti će presudni za brzi kraj . Na žalost ...
  6. Mustafa

    28.12.2016. u 20:21
    trebaće i vlahoviću nekoliko psihologa kad uvidi kako mu ekipa napuhava premiju bez pokrića
  7. Bubalo

    27.12.2016. u 21:20
    mislim da im hitno treba još nekoliko psihologa,
    jer kao da im nešto fali u ....
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?