Profil korisnika

Obveza osiguratelja na informaciju o stanju dobiti

dr.sc. Marijan Ćurković - 4.7.2016.

Naš čitatelj S.Ć. piše: “Prije pet godina sam osigurao životno osiguranje kod osiguratelja X. Zastupnik osiguratelja me je uvjerio da mi je bolje sklopiti ugovor o osiguranju života nego štedjeti kod banke, jer ću kod osiguranja života ostvarivati dobit i još sam pri tome osiguran. To mi je ilustrirao jednim papirom, kojega i sada držim uz policu osiguranja. To je i bio motiv da se osiguram. Međutim, u zadnje dvije godine nisam dobio nikakvu obavijest o tome da li sam ostvario kakvu dobit, a zastupnik kad ga pitam sliježe ramenima, pa mi sve to miriše na prijevaru kakvih kod nas nažalost ima na pretek...“.

Pitanje dobiti kod štednog ugovora o osiguranju života, a takav ugovor ima i S.Ć., nije jednostavno i sigurno je da je ostvarenje dobiti jedan od važnijih motiva sklapanja ugovora o osiguranju života. No, osiguratelj je obvezan isplatiti, točnije: pripisati, dobit osiguranoj svoti, samo ako se obvezao-garantirao ostvarenje dobiti (takvih ugovora je na tržišto bilo, a ima ih još uvijek).U takvim ugovorima točno se navodi koliko je garantirana dobit. Ako to nije slučaj – osiguratelj nije dužan isplatiti dobit. Inače, ako je ostvarena dobit nadležno tijelo osiguratelja donosi odluku o tome koliko će dobiti pripisati osiguranicima.

Prema odredbi čl. 381., st. 3. Zakona o osiguranju, u slučaju ugovora o osiguranju sa sudjelovanjem u dobiti, društvo za osiguranje dužno je obavijestiti ugovaratelja osiguranja jednom godišnje i to u pisanom obliku o stanju ukupnog osigurateljnog pokrića, uključujući i sudjelovanje u dobiti. Prema istom propisu, kad je društvo za osiguranje kod sklapanja ugovora o osiguranju navelo informaciju omogućem budućem razvoju sudjelovanja u dobiti, dužno je obavijestitit ugovaratelja osiguranja o razlici izmedju ostvarenog sudjelovanja u dobiti i podataka danih pri sklapanju ugovora.

“Papirić” koji je zastupnik dao ugovaratelju kao primjer obračunate dobiti u budućnosti, a koja se očito ne ostvaruje, trebao bi biti temeljem zahtjeva za objašnjenje razlike između navedene dobiti u papiriću i one ne/ostvarene u zadnje dvije godine. Naime, sve što je učinio zastupnik osiguravajućeg društva tretira se kao radnja samog osiguratelja, pa je i osiguratelj obvezan dati objašenjenje neostvarivane dobiti.

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. autose69

    11.7.2016. u 12:29
    Ovo je još jedan u moru primjera kako bismo morali više znati o radnjama koje poduzimamo bilo sami, bilo po nečijoj "povoljnoj" ponudi. Znati ćemo više samo ako pitamo ono što nije jasno ili ne znamo! Na žalost, nikako da naučimo pitati i tražiti objašnjenja, dodatne informacije ili prava. Ugovori i sl.obvezujući dokumenti se potpisuju "na riječ" bez čitanja i najmanjeg slova. Nikako da zaboravimo na vrijeme kada nismo imali potrebe misliti, sve je bilo jednoznačno određeno i namjenjeno: što je bilo dopušteno, bilo je dopušteno svima, što nije, o tome se radi sigurnosti nije ni postavljalo pitanja i tu je bio kraj svim raspravama. Zato smo danas izloženi svakodnevnim prijevarama i lažima od strane svih koji su u poziciji da ponude ono što želimo ili nam je potrebno: politička klika, javna tijela, banke, osiguranja, trgovci........Možda da se uključe mediji uz obvezu fiksiranja napisa u reklamni prostor: NEMA GLUPIH PITANJA IMA SAMO GLUPIH ODGOVORA? Puna su nam usta reforme školstva i cjeloživotnog obrazovanja. Ići kroz život otvorenih očiju i pratiti sa zanimanjem sve u što smo uključeni, dobrovoljno ili na nekoj drugoj osnovi, osnovni je postulat cjeloživotnog obrazovanja. Dokle god samo gledamo, skoro, 30god., kako nas "žedne prevode preko vode", zaslužujemo sve što nam se događa!
  2. neutrino

    5.7.2016. u 18:05
    Nisam baš siguran da je osiguratelj dužan dati objašnjenje neostvarivanja dobiti temeljem činjenice da je zastupnik osiguraniku dao nekakve "papiriće".
    A kada bi osiguratelj i dao objašnjenje neostvarivanja dobiti,što je osiguranik time dobio?
    Osiguranik je nasjeo na priču zastupnika osiguranja koji mu je štednju na banci i životno osiguranje sa štednom komponentom stavio u istu ravan ,čak je životnom osiguranju dao prednost.
    Ali ova dva proizvoda uopće se ne mogu uspoređivati iz vrlo jednostavnog razloga--kod ugovora o štednji unaprijed je određena kamatna stopa na štednju,štediša unaprijed zna koliko će dobiti na kraju svake godine,a dok kod životnog osiguranja u ugovoru stoji da će se isplatiti pripisana dobit ukoliko je bude,i što je još gore - o visini pripisane dobiti odlučit će nadležno tijelo osiguratelja.Dakle,obećanje - ludom radovanje.
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?